Sidor

onsdag 25 september 2013

Vinglas ljus

Så himla kul det här var!
 
Idag har jag testat att göra lampskärmar till vinglas.
Möjligheterna att testa nya känns helt oändliga. Framför allt för att det var så enkelt.
Iden fick jag från en bild jag såg på Fb.
Tyckte dock att skärmen blev lite "kort" så jag förlägde den med 1 cm.
Då fick jag precis ut 2 st skärmar på ett 30*30 papper.
 
Här kommer skärm nr 1
 
 
Jag har klippt kanterna med figursax.

 
Decorerat med embossing i nerderkant och stämpeln är embossad med silver.

 
För att piffa upp den lite blev det en spetskant upptill.

 
När dom första var gjorda var jag bara tvungen att testa med lite färg.
Det blev jultema!

 
Samma figursax upp och nedtill.

 
Embossad julstämpel och sen har jag även embossat julstjärnorna i silver (dom syns lite dåligt på bilderna).

 
Avslutade med att ha på lite Frantage, lite spets och sen även pärltråd runt kanten.

 
Som sagt........dom här blir det nog fler utav ;0)
En billig och bra ge bort present som jag tror kommer uppskattas.
 
Tack för titten!!!
 
 


1 kommentar:

  1. Jätteläckra skärmar! Kul att komma på nya saker att göra med papper.
    Kram Rosa

    SvaraRadera